Polityka prywatności

Mając na uwadze aspekty związane z ochroną prywatności - w tym ochroną danych osobowych podmiotów korzystających ze strony www.numigold.pl - które dla Numimarket A. Soloch i Wspólnicy Sp. J. z siedzibą w Poznaniu, KRS: 0000870020, NIP: 7831827042, REGON: 387543440, pozostają niezwykle ważne, przedstawiamy Państwu niniejszą Politykę Prywatności wyznaczającą granice i podstawy zbierania oraz przetwarzania Państwa danych osobowych. Poniżej odnajdziecie Państwo dokładne informacje dotyczące sposobów oraz celów przetwarzania przez nas danych osobowych.

Dbajmy o nasze dane - podjęte przez nas działania mogą okazać się niewystarczające, jeżeli sami nie zachowają Państwo zasad bezpieczeństwa, w szczególności w zakresie osobistych loginów oraz haseł.

 

§1 Postanowienia wstępne

  1. Podając swoje dane w Formularzu Rejestracyjnym, Formularzu Kontaktowym, a także podczas składania zamówienia stronie www.numigold.pl, zostaniecie Państwo poproszeni o wyrażenie niezbędnych zgód na przetwarzanie danych osobowych - zgody te mają charakter dobrowolny, jednak w przypadku niektórych usług brak zgód wiązał się będzie z niemożnością ich świadczenia. Zgodę na przetwarzanie danych możecie Państwo wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem. Wycofanie zgody może jednak utrudnić bądź uniemożliwić kontakt z Państwem.
  2. Administratorem danych osobowych gromadzonych w związku z korzystaniem ze Sklepu internetowego www.numigold.pl jest Numimarket A. Soloch i Wspólnicy Sp. J. z siedzibą w Poznaniu, ul. Wierzbięcice 22, 61-568 Poznań, wpisana do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000870020, NIP: 7831827042, REGON: 387543440, tel. +48 61 283 01 10, e-mail: sklep@numigold.pl. W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych przez Administratora można kontaktować się z wykorzystaniem powyższych danych adresowych.
  3. Dane osobowe są przetwarzane w zgodzie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”). Celem przetwarzania Państwa danych jest zapewnienie wykonania naszych obowiązków oraz ochrony naszych praw związanych z Państwa zakupami.

§2 Definicje

  1. Administrator – Numimarket A. Soloch i Wspólnicy Sp. J. z siedzibą w Poznaniu, ul. Wierzbięcice 22, 61-568 Poznań, wpisana do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000870020, NIP: 7831827042, REGON: 387543440, która świadczy usługi drogą elektroniczną oraz przechowuje i uzyskuje dostęp do informacji w urządzeniach Użytkownika.
  2. Cookies – oznacza dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach za pośrednictwem których Użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu.
  3. Cookies Administratora – oznacza Cookies zamieszczane przez Administratora, związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez Administratora za pośrednictwem Serwisu.
  4. Cookies Zewnętrzne – oznacza Cookies zamieszczane przez partnerów Administratora, za pośrednictwem strony internetowej Serwisu.
  5. Serwis – oznacza stronę internetową lub aplikację, pod którą Administrator prowadzi serwis internetowy, działającą w domenie www.numigold.pl.
  6. Urządzenie – oznacza elektroniczne urządzenie za pośrednictwem, którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu.
  7. Użytkownik – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.

§3 Dane osobowe, które zbieramy

  1. Dane osobowe są przez nas zbierane przy okazji:

    1. rejestracji nowego użytkownika
    2. wypełniania formularza zgłoszeniowego
    3. składania zamówienia
    4. kontaktu mailowego lub telefonicznego
    5. uzupełniania profilu użytkownika
  2. Dane, które zbieramy zawierają:

    1. imię
    2. nazwisko
    3. adres
    4. adres e-mail
    5. numer telefonu
    6. obywatelstwo
    7. numer konta
    8. PESEL
    9. nr dokumentu tożsamości
    10. nazwa firmy przedsiębiorcy
    11. NIP
    12. REGON
  3. Dodatkowe dane, które zbieramy:
    1. informacje techniczne, w tym publiczny adres IP komputera, informacje dotyczące danych do logowania, nazwy, typu i wersji przeglądarki, strefy czasowej, dodatków zainstalowanych w przeglądarce i ich wersji, systemu operacyjnego
    2. informacje o Państwa sesji, w tym o adresach URL, z których zostali Państwo przekierowani na naszą stronę lub na które zostali Państwo z niej przekierowani (wraz z datą przekierowania); produktach, które Państwo przeglądali lub których Państwo szukali; czasie ładowania stron, błędach pobierania, długości wizyty na określonych stronach, Państwa aktywności na stronach (przeglądanie, kliknięcia, mouse-overs); danych wprowadzanych podczas korzystania z witryny; metodach, przez które Państwo opuścili stronę; czasie nadejścia zapytania; żadaniach i kodach odpowiedzi HTTP; liczbie wysyłanych przez serwer bajtów

§4 Wykorzystanie danych

Państwa dane wykorzystujemy do:

  1. realizacji obowiązków wynikających z zawarcia umów sprzedaży

  2. celów związanych z rozpatrywaniem skarg, wniosków, reklamacji

  3. administrowania naszą stroną internetową

  4. prowadzenia działalności gospodarczej, w tym: rozliczeń, księgowości, sprawozdawczości finansowej

  5. informowania o zmianach w naszych usługach

  6. zapewnienia bezpieczeństwa na naszej stronie

  7. realizacji obowiązków nałożonych na Administratora przepisami prawa - w tym wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu

  8. wysyłania faktur oraz informacji o przebiegu zamówienia

  9. wysyłania powiadomiań e-mail

  10. wysyłania newslettera, jeżeli Państwo wyrazili na to zgodę

  11. dostarczania osobom trzecim informacji statystycznych o użytkownikach (dane te nie pozwalają na identyfikację konkretnego użytkownika)

  12. zajmowania się zapytaniami, reklamacjami oraz skargami

  13. weryfikacji zgodności z warunkami korzystania ze strony internetowej

§5 Zarządzanie danymi

  1. Administrator nie sprzedaje ani nie udostępnia danych osobowych w celach komercyjnych.

  2. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Ponadto Państwa dane mogą być w niezbędnym zakresie udostępnione kurierom, operatorom pocztowym, dostawcy hostingu, serwera poczty.

  3. Państwa dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy z wyjątkiem wykonywania niektórych ze świadczonych usług teleinformatycznych przez naszych podwykonawców działających poza EOG. W tym celu Państwa dane osobowe mogą być przekazywane odbiorcom na terytorium państw nieobjętych decyzją Komisji Europejskiej w tym na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki. Dla zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony przekazywania Państwa danych administrator zawiera umowy z odbiorcami danych osobowych w oparciu o standardowe klauzule umowne wydane przez Komisję Europejską zgodnie z art. 46 ust. 2 lit. c RODO.

Możemy ujawniać dane osobowe użytkownika wszelkim naszym pracownikom, członkom kadry kierowniczej, przedstawicielom, dostawcom lub podwykonawcom, o ile jest to niezbędne do celów określonych w niniejszych "Zasadach ochrony prywatności".

Możemy ujawniać dane osobowe wszelkim członkom naszej grupy spółek (tzn. spółkom zależnym, głównej spółce holdingowej i jej spółkom zależnym), o ile jest to niezbędne do celów określonych w niniejszych "Zasadach ochrony prywatności".

Możemy ujawniać Państwa dane osobowe:

  1. w zakresie, w jakim jest to wymagane przepisami prawa
  2. w związku z trwającymi lub potencjalnymi postępowaniami prawnymi
  3. w celu ustanowienia, wyegzekwowania lub obrony naszych praw (wliczając w to udostępnienie informacji innym podmiotom w celu przeciwdziałania oszustwom)
  4. nabywcy (lub potencjalnemu nabywcy) jakiejkolwiek działalności lub aktywów, które sprzedajemy (lub rozważamy)
  5. wszelkim osobom, które wedle naszej zasadnej opinii mogą wystąpić do sądu lub innego właściwego organu o ujawnienie takich danych osobowych, jeśli wedle zasadnej rozsądnej opinii, istnieje duże prawdopodobieństwo, że taki sąd lub organ nakaże ujawnienie takich danych osobowych

Z wyjątkiem postanowień zawartych w niniejszych "Zasadach ochrony prywatności" nie będziemy udostępniać osobom trzecim informacji dotyczących użytkownika.

§6 Bezpieczeństwo danych

  1. Wszystkie gromadzone przez Administratora dane przechowywane są na bezpiecznych, szyfrowanych serwerach.
  2. Podejmujemy zasadne techniczne i organizacyjne środki ostrożności w celu przeciwdziałania utracie, nadużyciu bądź zmianie Państwa danych osobowych.
  3. Przyjmują Państwo do wiadomości, że każda transmisja informacji za pośrednictwem internetu jest potencjalnie niebezpieczna i bezpieczeństwo przesyłanych w taki sposób danych nie jest gwarantowane.
  4. Są Państwo odpowiedzialni za zachowanie w tajemnicy haseł używanych do logowania.
  5. Nigdy nie poprosimy Państwa o udostępnienie nam hasła (z wyjątkiem sytuacji, gdy logują się Państwo na naszej witrynie).

§7 Czas przechowywania danych

Państwa  dane  osobowe  będą  przechowywane  do  czasu  wycofania  zgody  lub  do  czasu wykonania obowiązków wynikających z zawartej umowy, a następnie do upływu okresu przedawnienia roszczeń stron związanych z jej realizacją. Gdy podstawą przetwarzania jest obowiązek prawny okres przetwarzania wynika z ustawy będącej jego podstawą.

Dane związane z analizą ruchu sieciowego gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii mogą być przechowywane do momentu wygaśnięcia  pliku cookie. Niektóre pliki cookie nigdy nie wygasają, w związku z tym czas przechowywania danych będzie równoważny z czasem niezbędnym administratorowi do zrealizowania celów związanych z gromadzeniem danych, jak zapewnienie bezpieczeństwa i analiza danych historycznych związanych z ruchem na stronie.

Niezależnie od innych postanowień niniejszej sekcji zachowamy dokumenty (w tym dokumenty elektroniczne) zawierające dane osobowe:

  1. w zakresie, w jakim jest to wymagane przepisami prawa
  2. jeśli uważamy, że dokumenty mogą mieć znaczenie dla wszelkich toczących się lub przyszłych postępowań sądowych
  3. w celu ustanowienia, wyegzekwowania lub obrony naszych praw (wliczając w to udostępnienie informacji innym podmiotom w celu przeciwdziałania oszustwom)

§8 Prawa użytkownika

Podmiot, którego dane są zbierane przez Administratora ma prawo do:

  1. wglądu do przechowywanych danych i uzyskania ich kopii

  2. sprostowania danych

  3. bycia zapomnianym

  4. wycofania zgody jeżeli przetwarzanie opiera się na dobrowolnej zgodzie

  5. żądania od  Administratora ograniczenia  przetwarzania np.  gdy zauważy, że dane są nieprawidłowe może żądać ograniczenia przetwarzania danych na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych

  6. wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

  7. złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z powodu prawnie uzasadnionego interesu administratora

§9 Cookies

1. Niniejsza Polityka cookies określa zasady przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach Użytkownika za pomocą plików Cookies, służących realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną żądanych przez Użytkownika, przez Numimarket A. Soloch i Wspólnicy Sp. J. z siedzibą w Poznaniu, ul. Wierzbięcice 22, 61-568 Poznań, wpisana do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000870020, NIP: 7831827042, REGON: 387543440.

2. Rodzaje wykorzystywanych Cookies:

2.1. Stosowane przez Administratora Cookies są bezpieczne dla Urządzenia Użytkownika. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do Urządzeń Użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez Użytkownika i dostosować Serwis indywidualnie każdemu Użytkownikowi. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny z której pochodzą, czas przechowywania ich na Urządzeniu oraz przypisaną wartość.

2.2. Administrator wykorzystuje dwa typy plików cookies:

2.2.1. Cookies sesyjne: są przechowywane na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci Urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika.

2.2.2. Cookies trwałe: są przechowywane na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie Urządzenia nie powoduje ich usunięcia z Urządzenia Użytkownika. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika.

3. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego Urządzenia. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Serwisu będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.

4. Administrator wykorzystuje Cookies Własne w następujących celach:

4.1. Konfiguracji serwisu, a w szczególności do:

4.1.1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Serwisu.

4.1.2. rozpoznania urządzenia Użytkownika Serwisu oraz jego lokalizacji i odpowiednio wyświetlenia strony internetowej, dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb;

4.1.3. zapamiętania ustawień wybranych przez Użytkownika i personalizacji interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik,

4.1.4. zapamiętania historii odwiedzonych stron w serwisie w celu rekomendacji treści,

4.1.5. rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.

4.2. Uwierzytelniania użytkownika w serwisie i zapewnienia sesji użytkownika w serwisie, a w szczególności do:

4.2.1. utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

4.2.2. poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Serwisu, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki.

4.2.3. optymalizacji i zwiększenia wydajności usług świadczonych przez Administratora.

4.3. Realizacji procesów niezbędnych dla pełnej funkcjonalności stron internetowych, a w szczególności dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Serwisu. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać podstawowe parametry Urządzenia Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.

4.4. Zapamiętania lokalizacji użytkownika, a w szczególności do poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Serwisu, umożliwiając w szczególności dostosowanie dostarczanych informacji do Użytkownika z uwzględnieniem jego lokalizacji.

4.5. Analiz i badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych Serwisu, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.

4.6. Zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności serwisu.

5. Administrator usługi wykorzystuje Cookies Zewnętrzne w następujących celach:

5.1. zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych, a w szczególności Google Analytics [administrator cookies: Google Inc z siedzibą w USA].

5.2. wykorzystania funkcji interaktywnych w celu popularyzacji serwisu za pomocą serwisów społecznościowych:

5.2.1. plus.google.com [administrator cookies: Google Inc z siedzibą w USA],

5.2.2. Facebook.com [administrator cookies: Facebook Inc z siedzibą w USA lub Facebook Ireland z siedzibą w Irlandii],

5.2.3. LinkedIn.com [administrator cookies: LinkedIn Ireland Limited z siedzibą w Irlandii].

6. Możliwości określenia warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu przez Cookies:

6.1. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki Cookies do Urządzenia Użytkownika. Zmiany ustawień, o których mowa w zdaniu poprzednim, Użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu Cookies na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

6.2. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa.

6.3. Ograniczenie stosowania plików Cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.

§10 Zmiany Polityki Prywatności

Zmiany wprowadzane w Polityce Prywatności będą ogłoszone na naszej stronie internetowej, a nadto - w razie konieczności - zostaniecie Państwo o tym poinformowani przy wykorzystaniu komunikacji elektronicznej np. e-mail. Zmiany będą obowiązywały od chwili ich publikacji zatem korzystanie z naszej strony internetowej w tym czasie równoznaczne jest z ich akceptacją.